19.12.22

Фб Прясно зеле в мед (консервант))


Прясно зеле в мед. Меда е консервант , освен ферментирала храна , позната е и ферментация в мед за различни продукти, напр.боровинки. Достатъчно е да залеете продукта с мед и да го оставите за известно време , като всеки ден разклащате бурканчето. В случая е зеле, НО не за ядене. Реших да споделя, може да е на някого от полза. Все пак е ензимиране в мед 😉🙏
На скоро с Yulia Bosseva си говорехме за ошипяване ( имам досаден шип на петата и рамото). Тя ми каза, че баща и си е мажел зелево листо с мед и налагал като компрес болното място. Бях го чувала и от колежка полякиня, реших, че щом е разпространено не само у нас, значи има нещо вярно в ефекта.
Разбира се, няма да съм аз, ако не потърся друг, ,,модерен,, прочит. На кухненският робот нарязах на ситно много листа от прясно зеле ( сочно !). ЗетЯ помолих яко да го намачка (без сол )! Прецених и сложих половин малък буркан с мед и оставих на стайна температура покрито, един път на ден разбърквах. Пусна доста сок, който след три дни прецедих и затворих в шишенце. Така имам готов извлек. 
Снощи направих малък компрес на петата и рамото. Нямаше да пиша този пост, ако днес сутринта не бях особено изненадана от ефекта , особено на петата. Никаква следа от болка. На рамото още няма голям ефект. Ще повтарям компреса. Предполагам и с куркума ще има добър ефект за вътрешно приемане.

No comments:

Post a Comment